اگر شما نمی دانید رتبه الکسا چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ و بر چه اساسی به وبسایت ها رتبه داده می شود در این پست اطلاعات کاملی را برای شما بطور مختصر و مفید بیان خواهیم کرد.

الکسا چیست؟

الکسا یک شرکت بزرگ تجاری است و درسال ۱۹۹۶ تاسیس شده و متعلق به شرکت بزرگ امازون می باشد که در زمینه ی تجزیه و تحلیل کسب و کارها فعالیت دارد و در کالیفرنیا امریکا مستقر است.

سپس انها تولبار الکسا را راه اندازی کردند که با استفاده از ان عملکرد و ورود و خروج کاربران در سایت ها را بررسی می کردند در واقع این فعالیت اصلی الکسا به شمار می امد.

 

چگونه رنکینگ سایت را ببینیم:

شما با استفاده از تولبار الکسا امازون می توانید رتبه جهانی و رتبه داخلی هر سایت را مشاهده کنید علاوه بر این شما تعداد لینک داده شده به سایت و سایتهای مشابه و سرعت سایت و اطلاعات تحلیلی را می توانید با استفاده از نوار ابزار الکسا مشاهده کنید.

 

 

رتبه بندی الکسا بر چه اساسی انجام می شود؟

رتبه بندی بر اساس الگوریتم های الکسا که میزان ترافیک وب سایت ها را محاسبه می کنند و بر اساس ان به سایت ها رتبه می دهد پایه ی اصلی این الگوریتم ها میزان بازدید صفحه در یک روز خاص توسط کاربران است.

 

 

 

آموزش کار با الکسا:

ثبت نام در الکسا:

شما برای استفاده از تولبار الکسا نیازی به ثبت نام در سایت الکسا ندارید تنها کافیه تولبار الکسا برای گوگل کروم را دانلود و نصب کنید

 

پس از نصب در مرورگر کروم این تولبار اضاف شده و با کلیک روی ان می توانید اطلاعات رتبه و تحلیلی وبسایت را بصورت مختصر مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر باید مبلغی را برای حق اشتراک بپردازید.

 

همچنین alexa لیست ۵۰۰ سایت برتر جهان را در سایت خود معرفی می کند و به علاوه شما می توانید ۵۰۰ سایت برتر هر کشور را مشاهده کنید.

 

 

 

مزایای رتبه بندی الکسا:

–رتبه ی الکسا این روزها به عنوان نوعی رقابت محسوب شده و بسیاری از وبسایت ها با انتشار رتبه ی الکسای خود بین کاربران اعتبار زیادی کسب می کنند اما واقعیت این است که رتبه ی سایت ما بر اساس رقابت بین رقبای کسب و کار ما کم یا زیاد می شود.

 

الکسا ابزاری خوبی برای بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی که می توانید کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را پیدا و میزان رقابت پذیری ان را مشاهده کنید.

ابزار سایت های مشابه که سایت های مشابه زمینه کاری وبسایت شما را نمایش می دهد.

بررسی سئو داخلی سایت شما

بررسی بک لینک ها

جستجو و بررسی مشکلات فنی سایت شما

معایب رتبه بندی الکسا:

بسیاری از مردم رتبه الکسا را معتبر نمی دانند

ساب دامنه ها رتبه بندی نمی شوند و ترافیک دامنه اصلی محاسبه و رتبه بندی می شود

راه های بهبود رتبه الکسا:

دانلود و نصب تولبار الکسا و گشت و گذار در وبسایت خود

نوشتن مقالات در زمینه ی الکسا در سایت های دیگر و دادن لینک به سایت خود

بهینه سازی سایت خود برای کلمات کلیدی که الکسا به شما پیشنهاد می دهد.

به دوستانتان بگویید نوار ابزار را نصب و وبسایت شما را بازدید کنند

قرار دادن لینک خود در امضای انجمن ها مدیران سایت ها چرا که این احتمال بسیار وجود دارد که انها نوار ابزار الکسا را داشته و از سایت شما بازدید کنند.

رتبه الکسای ایران و جهان:

الکسا به هر وبسایت به صورت مجزا رتبه ای می دهد یک رتبه مربوط به کشوری که ان وبسایت در ان میزبانی و یا بر اساس زبان خود وبسایت داده می شود و رتبه ای جهانی که بین تمام وبسایت ها وجوددارد البته این را مجدد تاکید می کنیم رتبه الکسا از بین استفاده کنندگان تولبار الکسا محاسبه می شود در تصویر زیر نمونه ای از رتبه ایران و جهان وبسایت نوپاوب را مشاهده می کنید.

 

 


وبلاگ آموزشی تفریحی الکسا ,رتبه ,سایت ,وبسایت ,تولبار ,بندی ,تولبار الکسا ,رتبه بندی ,رتبه الکسا ,مشاهده کنید ,کلمات کلیدی ,نوار ابزار الکسا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید دارو گیاهی تعاونگران خرید اینترنتی پناه مارانی اموزش تست کنکور فروشگاه لوازم خانگی معرفی کالا فروشگاهی فروشگاه اینترنتی میهن استور